Voorjaarsconcert XXL

Zondag 7 april geeft NJA haar voorjaarsconcert. Dit groots opgezette concert vindt plaats in de Goede Herder kerk in Eerschot. Dit XXL concert doet op verschillende manieren zijn naam eer aan. De locatie staat borg voor een goede akoestiek. Het programma is gevarieerd en van hoog niveau. Van klassiekers van Wagners ”Lohengrin” tot gedragen melodieuze stukken als“Where eagles sing” en van de populaire “Bass in the Ballroom” vertolkt door onze eigen Peer van der Heijden tot het absolute topstuk van de middag: “The Lost Labyrinth”. Dit stuk is gebaseerd op het oude werk ‘Miserere’ van de 17de eeuwse Italiaanse componist Gregorio Allegri. Oorspronkelijk geschreven voor dubbele koorbezetting worden deze in de versie van Kevin Houben vertolkt door sopraan stem: Elske te Lindert neemt dit voor haar rekening. Nos Jungit Apollo maakt gebruik van diverse gastmuzikanten zoals harpiste Ilse Lassche Dekker om dit geweldige muziekstuk in volle glorie uit te kunnen voeren. Volgend jaar bestaat fanfare NJA  maar liefst 150 jaar. Als muzikale voorbereiding op dit jubileumjaar is de fanfare bezig haar muzikaliteit op een hoger plan te brengen.

Dit voorjaarsconcert is een goede voorbode voor de manier waarop NJA in 2014 van zich zal laten horen. Aanvang 15.00 uur, entree € 7,50, inclusief kop koffie/ thee. Kinderen gratis. Kaartverkoop aan de kassa, voorverkoop bij leden van NJA en Gerits mannenmode.