Opleidingsorkest naar jeugdmuziekdag in Aalst

De dag begon met sneeuw en eindigde met een zingende dirigent, het opleidingsorkest beleefde een fantastische dag bij de jeugdmuziekdag in Aalst.

Afgelopen zaterdag was het zover, de 35ste jeugdmuziekdag in Aalst en alweer onze 3de deelname. De dag begon met een verrassing, het had de vrijdag zo hard gesneeuwd dat er nog verschillende wegen in Rooi vanwege de gladheid niet goed bereikbaar waren. Het werd een lange tocht, maar met de dappere chauffeurs Vincent, Bertie en Luc kwam iedereen veilig aan in Aalst.

Het was vroeg op zaterdag, we werden namelijk al verwacht om 09.00, waarna we snel na aankomst onze spullen uitpakten en gingen zitten voor de eerste repetitie. Het was een lange dag, want er stonden maar liefst 4 repetities gepland. Voor velen was het ook de eerste keer dat ze de 10 muzieknummers voor hun neus zagen. Na de eerste repetitie volgde nog 2 groepsrepetities en een generale repetitie. Het orkest, dat bestond uit verschillende vereningingen en in totaal ongeveer 150 man bevatte, stond onder leiding van Wim Baijense en onze eigen dirigent Dick-Jan.

Na het avondeten, begon om half 8 het afsluitende concert. Het thema van het concert was 'On the move' en het is traditie dat de leden van het orkest dan verkleed deelnemen. Het was dus zo een bond gezelschap met treinmachinisten, verkeersregelaars, truckers en zelfs een vliegtuig. We opende het concert met Highlights from Plans, waarna we het nummer 'pak nou maar mijn hand' van Nick en Simon speelde om daarna verder tegaan met Rock Train. Tussendoor traden verschillende dansgroepen op.

Onze eigen Iris had daarna met andere solisten solo in het nummer Three Jolly Airmen, waarna we de pauze in gingen met het nummer Hindenburg, over de ramp in 1937. Na de pauze begonnen we met Per spoor van Guus Meeuwis en speelde we verder: Happy Cyclist, Music from Cars, Oerend Hard en we sloten af met You never Walk Alone.

Bij Oerend Hard kwam een geheim talent van Dick-Jan naar boven, hij kroop namelijk in de huid van Bennie Jolink en zong (!) het nummer.

Het was een lange, gezellige maar bovenal een geweldige dag! Wil je meer beelden zien, bijvoorbeeld hoe Dick-Jan heel de zaal op zn kop zette als Bennie Jolink? Kijk dan even op de Facebookpagina van Jeugdmuziekdag. Ook op onze eigen Facebookpagina staan meer beelden.

DJ als Bennie Jolink