DJ's Jeugdkamp mei 2016

DJ’s Jeugdkamp mei 2016

Toen Dick-Jan nog maar net dirigent was bij onze fanfare, vroeg hij of we er zin in hadden om aan te sluiten bij het Jeugdkamp wat hij al 2 keer eerder had georganiseerd met al “zijn” opleiding orkesten; Orkest Symfonia, Harp & Luit en Tavenu.

Goed idee! Vorig weekend sloot het opleidingsorkest van fanfare NJA aan bij het DJ’s Jeugdkamp.

Donderdag 5 mei kwamen de +- 45 kampbewoners in Loon op Zand bij elkaar. Nog een beetje vreemd met elkaar, werd er een kennismaking-spel gespeeld. Iedereen verzon een voorzetsel voor zijn naam dat begint met dezelfde letter als je naam; bv Bierbuik Bart, Joyfull Joris, Blije Berend, Lompe Luna, Melige Marit enz. De namen zaten snel in de koppies en daar zaten ze dan ook het hele weekend aan vast (misschien heel onze muzikale carrière wel). De eerste repetities volgden en na een rondje op de “Loonse” kermis was het al snel avond. S ’avonds speelden we “levend Bingo” en daarna hadden we vrije tijd. Lekker een beetje chillen en aan elkaar wennen.

Na een kort nachtje werden we gewekt door het “Reveille” op trompet door Tamara en Johann. Onze eigen Luc zorgde voor ochtendgym. Een goede warming up voor het ontbijt en daarna repetitie. De middag stond in het teken van handbal. Het was prachtig weer, de locatie was prima en we kregen energie van de goede sfeer. Na de bergen pannenkoeken repeteerden we nog een uurtje voordat we het “bos kwartet” gingen spelen. Oeoeoe spannend in de donkere bossen. Het was wel erg donker om het spel te spelen, maar iedereen kwam tegen half 12 zonder kleerscheuren uit het donkere bos. Het was kei spannend. Na een snoepje/chipje en wat drinken probeerden we allemaal weer te gaan slapen.

In de vroege ochtend moest iedereen, ja iedereen wakker worden door zuurtjes uit een bak ijskoud water te happen, zonder handen te gebruiken natuurlijk. Je kon wel zeggen dat we toen wakker waren. In de ochtend repeteerden we en s’middags gaven we een concertje bij Stichting “Open Door”. Een woning voor mensen met een verstandelijke beperking. Het publiek was dol enthousiast. Spontaan gingen er cliënten met Dick-Jan mee dirigeren. Na de grote verhuizing terug naar het kamp werd de grote honger gestild met vele hopen frietjes, kroketten en frikandellen. Tjonge jonge, wat kunnen die kinderen eten. Er kwam geen einde aan. Met volle buik gingen we de Bonte Avond in. Een avondvullend programma met zang, muziek, goochel acts, moppen tappen en we hadden ze laten zien wat carnaval is! Een dolle avond.

De volgende ochtend kwamen er een stel paters en nonnen iedereen de zegen geven met kerkgezang. Vooral zegen met veel wijwater. Je snapt wel dat iedereen weer snel uit zijn nest was gekropen. De laatste repetitie volgde; de laatste loodjes….Voor de lunch ging iedereen zijn boeltje weer bij elkaar pakken zodat alles klaar stond voor wanneer onze ouders ons op kwamen halen. Wat een bende! Tot slot gaf het orkest een concert aan alle ouders. Je kon goed horen dat we veel geblazen en goed samengewerkt hadden. Het klonk als een klok. Tussen de nummers door, gaf Dick Jan het verslag van het hele kamp weekend. Het was Super!

Dick Jan, Ilja en organisatie.…HARTSTIKKE BEDANKT we hebben genoten.

Marion Cromsigt