Dick-Jan Veerbeek nieuwe dirigent Nos Jungit Apollo

Wij zijn blij te kunnen melden dat wij een nieuwe dirigent hebben! Na een uitgebreide sollicitatieprocedure hebben wij Dick-Jan Veerbeek als onze nieuwe dirigent kunnen vastleggen.

Dick-Jan  werd geboren in het Achterhoekse plaatsje Dinxperlo. Na de eerste muzikale grondbeginselen achter het orgel te hebben geleerd, ging hij op 10-jarige leeftijd hoorn spelen bij de plaatselijke fanfare “Psalm 150”, thans behorend tot de Nederlandse top-orkesten.

Na zijn middelbare school vertrok Dick-Jan naar Amsterdam om daar aan het Sweelinck Conservatorium te gaan studeren. Hij studeerde daar Hoorn bij Jacob Slagter (solo-hoornist van het Koninklijk Concertgebouw Orkest) en HAFABRA-directie bij Danny Oosterman (dirigent van o.a het Nationaal Jeugd Fanfare Orkest en tal van top-amateur-blaasorkesten).

Tijdens zijn studie aan het Sweelinck Conservatorium speelde Dick-Jan in veel gerenommeerde blaasorkesten, als daar zijn : Het Nationaal Jeugd Fanfare Orkest, het Amsterdams Blazers Collectief, Symfonisch Blaasorkest Enschede, fanfare Crescendo Nieuwveen , het Gelders Fanfare Orkest en vele andere.

Als docent en dirigent was hij verbonden aan de volgende verenigingen : Harmonie La Bona Futura te Poortugaal, Muziekvereniging Divertimento te Kudelstaart , de Harmonie Zieuwent-Mariënvelde (van 1993 t/m 2004) , harmonie Sursum Corda te Aalsmeer,  Brassband Concordia Vinkeveen en Brassband Harp&Luit Vuren (1997-2015).

Op dit moment is Dick-Jan werkzaam bij Muziekvereniging Flora Aalsmeer, waar hij naast het dirigeren van zowel het Jeugdorkest als de Fanfare, ook de opleiding van koperleerlingen verzorgt. Diezelfde functies vervult hij ook bij Muziekvereniging Symphonia uit Hoogblokland en Muziekvereniging TAVENU uit Schoonhoven (beide ook fanfares). Als docent werkt hij ook nog bij de Stichting Muziek Opleidingen Schoonhoven en is hij tevens verbonden aan de Stichting Jeugd en Muziek Bommelerwaard.

Dick-Jan is 45 jaar oud, woont samen met zijn vrouw Ilja in Vleuten en staat te popelen om 2 september bij NJA aan de slag te gaan. Zijn eerste optreden met NJA zal in december plaatsvinden met het jaarlijks en feestelijk Sylvesterconcert. Wij hebben er alle vertrouwen in en wensen Dick-Jan veel succes en plezier bij NJA!

Namens bestuur en dirigentkeuzecommissie,

Simon Passier