Frans Hendrikx interim dirigent groot orkest.

Na het afscheid van Carlo Balemans heeft het bestuur een commissie in het leven geroepen om op zoek te gaan naar een dirigent die past bij onze fanfare. Dat willen zij zorgvuldig doen. Om hen daar de tijd voor te geven is er onlangs een interim dirigent aangesteld: Frans Hendrikx. Dat is geen onbekende voor veel muzikanten: Van 1989 tot 1997 was hij al dirigent van onze club. Onder leiding van Frans wisten de fanfare destijds driemaal achtereenvolgens met lof te scoren en het hoogste aantal punten te halen op de concertwedstrijden in de 1e divisie en promoveerde we naar de concertafdeling.

Vanaf 1992 is hij dirigent van Harmonie de Drie Horens uit Horn waarmee hij promoveerde van de 3enaar de 1e divisie met een Limburgs en Nederlands Kampioenschap in de afdeling Uitmuntendheid en nam hij met dit orkest tweemaal deel aan het WMC te Kerkrade.Ook is Frans momenteel dirigent bij fanfare St Caecilia uit Wijnandsrade.Van 1987 tot 2005 was Frans Hendrikx als bastubaïst verbonden aan de Koninklijke Militaire Kapel in Den Haag. Nadien was hij tot voor kort als bastubaïst werkzaam bij het Fanfare Korps Koninklijke Landmacht 'Bereden Wapens'.  Ook werkte Frans bij Defensie om ervaren onderofficieren op te leiden in het leren lesgeven en het coachen van toekomstige collega's.

Naast dirigent en het zelf muziek maken is hij sinds 2005 muziekinhoudelijk deskundige bij de landelijke muziekbond FKM (Federatie van Katholieke Muziekbonden) en vanaf 2009 gecertificeerd internationaal jurylid voor de blaasmuziek bij de CISM.

Kortom: Genoeg ervaring om NJA muzikaal leiding te geven op weg naar een volgende fase.