Bevrijdingsconcert

Groots concert Verbonden in Vrijheid

Fanfare Nos Jungit Apollo organiseert een groots bevrijdingsconcert in samenwerking met Oranjevereniging Sint-Oedenrode en het Roois Gemengd Koor.

Op dinsdagavond 17 september zal het Kerkplein in Sint-Oedenrode het decor zijn van een bijzonder evenement: een groots bevrijdingsconcert georganiseerd door Fanfare Nos Jungit Apollo, in samenwerking met de Oranjevereniging Sint-Oedenrode en het Roois Gemengd Koor. Dit evenement staat in het teken van het vieren van 80 jaar bevrijding sinds de Tweede Wereldoorlog en het 160-jarig bestaan van de oudste vereniging van Sint-Oedenrode, Fanfare Nos Jungit Apollo.

Tijdens deze feestelijke avond zullen militairen uit het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten aanwezig zijn in het centrum om samen met de lokale bevolking de vrijheid te vieren. Het concert, met als thema "Vrijheid en Verbondenheid", omvat een programma waarin muziek en verhalen elkaar afwisselen. Een verteller Nol Havens van VOF de Kunst zal de kernwoorden vrijheid en verbondenheid vertalen naar actuele onderwerpen, waardoor het thema in een hedendaagse context wordt geplaatst.

De avond belooft een indrukwekkend en afwisselend programma, waarin de betekenis van vrijheid wordt belicht. De boodschap van het concert benadrukt onbaatzuchtigheid, elkaar helpen en samen zoeken naar oplossingen. Via muziek en verhaal wordt getoond dat deze waarden altijd loont, met de geschiedenis als leidraad. Samen met de Fanfare en het Roois Gemend Koor zullen Ryan van Langen en Janine Pas een aantal prachtige werken in zang uitvoeren.

Met de viering van 160 jaar Fanfare Nos Jungit Apollo, een vereniging die zijn naam eer aandoet met de betekenis "Apollo (de god van de kunst) verbindt ons", is het thema verbondenheid de rode draad door het evenement. De vereniging heeft al 160 jaar bijgedragen aan saamhorigheid in de gemeenschap, en het is een eer om dit speciale concert te mogen organiseren.

Het bevrijdingsconcert "Verbonden in Vrijheid" vindt plaats op 17 september op het Kerkplein in Sint-Oedenrode en heeft een gratis entree. Het programma begint om 20:00 uur, iedereen is van harte welkom om deze bijzondere avond mee te maken.